Chokladmousse

Har nyss lagat chokladmousse. Här kommer receptet!

2 dl vispgrädda
150 g choklad
1 ägg
1 dl kesella

Vispa grädden medelstyv. Smält chokladen i vattenbad eller i mikron. Vispa ägget hårt. Häll chokladen i äggsmeten och rör om kraftigt. Rör ner kesella och sedan vispad grädde.
Häll moussen i små glas och låt stå i kylskåpet minst 1 timme innan servering.

Jag använde Marabou mjölkchokad, men det går säkert med vilken choklad som helst.



Egentligen skulle man hälla det i små glas, men eftersom det blev ganska mycket och jag lagade åt bara 3 personer hällde jag det i glasskålar. :)



Kommentarer
Postat av: ♫♪ Sandra T

mums, måste testa!

2011-08-14 @ 22:47:23
URL: http://sandramusic.blogg.se/
Postat av: kajsa

mums :D

2011-08-15 @ 20:29:57
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/
Läs det här innan du kommenterar!
- Alla elaka kommentarer tas bort!
- Jag gör gärna länkbyten.
- Jag gör också gärna bloglovinbyten!
- Om ni har en fråga så ställ den i bloggsvar. Ni hittar rutan i menyn.
- Ni får jättegärna tipsa om tävlingar! Dagens blogg, veckans blogg, fototävlingar mm. :)

bloglovin
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du någon blogg?:

Kommentar:

Trackback